VolksWagen Golf je bezpochyby hlavním stavebním kamenem vzestupu koncernu . Lidový vůz navázal na úspěch brouka a představil v polovině 70 let další vůz, který se Beetle nahradil a měl stát ikonou. Vůz rok nato získal ocenění automobil roku. Zaujala nová koncepce se samonosnou karoserii a s motorem vpředu a náhonem předních kol. Golf převzal i řadu komponentů z koncernového Audi. Designově se od svého předchůdce lišil razantně. Ikonické hranaté tvary pochází od Ital Designu a designéra Giorgetta Giugiara.

Na rozdíl od brouka měl Golf velký zavazadlový prostor, který byl snáze přístupný díky velkému výklopnému víku. To všechno zafungovalo a Golf se okamžitě stal nejprodávanějším modelem Volkswagenu. Základní pohodnou jednotkou vyl řadový čtyřválec s objemem 1,1 litru.  Stejně jako kulatý předchůdce se vyráběl hlavně ve třídveřové verzi. Hned první generace ale zahrnovala i otevřenou cabrio verzi, která ve druhé řadě už nenásledovala. Během deseti let sjelo z výrobních pásů ve Wolfsburgu skoro 7 milionů ve verzích s šesti benzínovými a třemi dieselovými motory. Vyráběl se také v Mexiku, v USA (pod názvem VW Rabbit) a v Jižní Africe, kde vznikla poslední limitovaná edice dokonce až v roce 2010.

Protože se Golfů vyrobilo velmi mnoho jedná se o ideální YoungTimer pro začátečníka. Ideálně nezatížený amatérským tunerem (ti se naštěstí zaměřují spíše na druhou a třetí řadu Golfu) Atraktivnější variantou je pak samozřejmě verze Golf Cabrio.

Fotogalerie na síti Pinterest:

  • 1979 VW Golf I GLS
  • VW Golf I GTI by Aut
  • Volkswagen Golf GTI
  • 1974 VW Golf Wagon
  • The first Golf GTI -
  • OG | Volkswagen / VW
  • VW Cabriolet - I wan
  • VW Golf Mk1 Cabriole
  • VW Golf
Follow Me on Pinterest