Japonec, který změnil rallye sport si cestu do srdce běžných řidičů nenašel.

Celica je jedním z řady levných sportovních vozů z Japonska, které byly na počátku rozkvětu fenoménu, jež trvá do dnes. Oproti mnohým svým souputníkům však Celic ve své čtvrté generci přidala ještě něco navíc. Úspěch v mezinárodních Rallye soutěžích. Paradoxně ji tak většina uatofanoušků vybaví zejména v červenobíélé závodní verzi.

Toyota Celica se ve čtvrté generaci začal produkovat v roce 1985. Oproti předchozí generaci se změnila opravdu z gruntu. Kopletně nový pohon na přední kola, design kariserie, s vyklápěcími světyl a také čtyřválcovy dvoulitr jak srdce nové Celicy. Kdo chtěl, mohl si ji také pořídit se slabšími motroy 1,6 respektive 1,8 litrů. Převodovka byla buď 4 rychlostní automatická, nebo 5 ti rychlostní manuální.

 

O rok později se představila modla – „ultimátní Celica“ pojmenovaná GT-Four. Pohon všech čtyř kol a přeplńovaný motor udělali jasnou volbu pro soutěže, kde reprezentovala nejen svou mateřeskou značku. V Ralley soutěžích GT-four debutovala v roce 1988 šestý místem a v nejvyšší kategorii WRC se dočkala o rok později v Austrálii. Čtyřkolka s přeplňovaným turbem byla vlastně pionýrem japonské vlny, která se provlalila světem rallye. Prapor, který zdvihla Celica, který po odchodu Toyoty do okruhových závodů, skvěle držely další legendrání modely Mitsubishi Lancer Evo a Subaru Impreza.

Toyota Celica má také poměrně vzácnou verzi Convertible.

Fotogalerie na síti Pinterest:

  • 1989 Toyota Celica G
  • 1985 TOYOTA Celica G
  • Toyota Celica All-Tr
  • toyota celica second
  • Toyota Celica Alltra
  • Toyota Celica Alltra
  • 1989 Toyota Celica A
  • Toyota Celica GT4 ST
  • theleehao: “ Kankkun
  • Mats Jonsson/Lars Ba
Follow Me on Pinterest