Jméno Rapid je s mladoboleslavskou automobilkou spjato už ve třetí generaci.

První Rapid opustil zdi továrny již v roce 1935 (a objel svět). Poslední verze je z roku 2012. Nás však zajímá kupé z osmdesátý let postavené na bázi Škody 120. AZNP si i přes patos doby, ve které individualizaci pšenka nekvetla, dokázal do produkce zařadit nějaký ten malosériový model. Oproti běžnému modelu 120 se Rapid (a předtím Garde) lišil hlavně v zadní části. Jednalo se o verzi kupé, které navázalo na veleúspěšný model 110R.

Škoda s označením Rapid je mladší verze, ovšem motorově shodný se Škodou Garde, vizuálně byl však modernizován jako ostatní vozy řady 742. Oficiální statistika udává, že modelu bylo vyrobeno lehce přes dvanáct tisíc. Zřejmě nejpopulárnější je verze 136. Je to zejména kvůli motoru, celohliníková třináctistovka se uplatnila později i v modelu Škoda Favorit měl výkon 46 kW (63 koní). Výroba skončila až v srpnu 1990, celkem bylo vyrobeno 9 708 kusů Rapidů 136. Svatým grále je exportní verze Rapid 136 Ri a později Rapid 136 RiC, který už měl dokonce vstřikování a katalyzátor.

Rapid měl samozřejmě i svou závodní verzi MTX. Celkem byly postaveny 3 prototypy. Zúčastnil se celkem 3 závodů, dva nedokončil a jednou skončil druhý.

Fotogalerie na síti Pinterest:

  • Klassieker: Skoda Ra
  • Škoda Rapid/Photo: W
  • Škoda Rapid 130 R/H
  • Skoda Locusta Protot
  • škoda rapid
  • Skoda 135 Rapid
  • Rapid
  • 1985 Skoda Rapid 120
  • Skoda Rapid
  • Rapidka < rapid < au
Follow Me on Pinterest