600 je o dva roky starším a větším bráškou Fiatu 500. Za čtrnáct let výroby spatřilo světlo světa více než dva a půl milionu kusů. Velmi oblíbený byl i na území Československa.

Jedna z klasických motoristických ikon z roku 1955, jejichž hlavním cílem bylo motorizovat Evropu. Hlavními atributy pro všechny podobné modely jsou jasné: nízká cena, jednoduchá konstrukce a nenáročnost na údržbu. Srdcem mu tepal řadový čtyřválec 633 cm³ s litinovým blokem, jež disponuje stádem 22 koní, později úpravami dostal tři koníky navíc. Výraznou změnu pod kapotou přinesl rok 1960, kdy pod označením Fiat 600 D přišel model s novým motorem 767 cm³ a maximální rychlostí 110 km/h.

Fiat bavil nejen svými vlastnostmi ale také kulatým vzhledem. Nejen zvenku ale také zavnitř, zejména ikonické jsou budíky. Až do roku 1964 bylo poznávacím znakem vozu otevírání dveří proti větru. Nechybělo ani Cabrio s odklápěcí plátěnou střechou.  Doslova revolucí pak lze nazvat představení modelu Multipla roku 1956. Na bázi Fiatu 600 byl postaven skuteční minivan – dodávka až pro 6 osob. Tato modelová varianta se vyráběla až do roku 1969. Mezi sběrateli je značně ceněná.

Existovala i verze Abarth, která je možná ještě vyhledávanější. Verze 1000 TC měla dvojici karburátorů Weber a výkon 112 koní zajišťoval  její maximální rychlost 190 km/h. Byl to na svou dobu téměř super-sport. Navíc vypadal prostě skvěle. V současnosti lze pořídit Abarth i Multiplu od 20 tisíc EUR. Za klasickou 600 v dobrém stavu dáte čtvrtinu.

Fiat prodal řadu licencí na výrobu modelu 600. NSU v Německu, Seat ve Španělsku, Zastava v Jugoslávii.  U Jadranského moře se výroba dožila poloviny osmdesátých let.

Fotogalerie na síti Pinterest:

  • MİNT AQUA..
  • Drive/own a cute/sil
  • Fiat 600 Multipla
  • Fiat 600 Multipla WO
  • 1959 FIAT MULTIPLA M
  • Fiat-Abarth 1000 TCR
  • 850 TC
  • Fiat 500 Abarth
  • 1960 Fiat 600 Jolly
Follow Me on Pinterest