Další nesmrtelná ikona rozmachu automobilismu. Vůz, který potvrdil přesun auto průmyslu od luxusního produktu k masám.

Cooper byl reakcí britského automobilového odvětví na ropnou krizi. Legendy tvrdí, že britský konstruktér řeckého původu Alece Issigonis navrhl vůz tak, že vzal čtyři pořízky z dílny, nechal je posadit na židli a kolem nich nakreslil obrys křídou. A dovnitř obrysu pak konstruoval . Issigonis byl konstruktér v Austinu. Poté co se sloučil s další automobilkou Morris sloučily a vytvořily British Motor Corporation je důvod, proč jeho Mini vyrábělo více automobilek.

Vše důležité se přesunulo ze zadní části vozu dopředu – motor, pohon i převodovka. Motor byl umístěn napříč – jako revoluční počin a úplně první v Británii. I to umožnilo ušetřit místo. Benzinový čtyřválec o objemu 848 kubických centimetrů s výkonem 33 koní.

Přes pět milionů vyrobených kusů činí z Mini jednoho ze základních pilířů masového automobilismu. Propagaci pomohla i pitoreskní postavička Mr. Beana, stejně jako rallye verze. Mini Cooper je už na hranici mezi YoungTimerem a OldTimerem. Získat vůz ze šedesátých let je však značně obtížné a cenově dosahují cen nového MINI, proto je reálné získat spíše mladší vůz. Ted jej řadím do YoungTimerů.

Fotogalerie na síti Pinterest:

  • Dashboard | iPhone C
  • ..._mini+
  • Austin Mini
  • Mini advert vintage
  • Austin Mini Cooper S
  • Austin Mini Cooper 1
  • Rally Monte Carlo, P
  • Austin Seven Mini 19
  • Mr Bean heads to Buc
  • 1969 Morris Cooper S
Follow Me on Pinterest